HS - przekładnie walcowo-stożkowe

Wyświetlanie wszystkich 9 wyników

INFORMACJE OGÓLNE O PRZEKŁADNIACH STOŻKOWYCH

Przekładnie serii HS to motoreduktory walcowo-stożkowe, potocznie nazywane również kątowymi, ze względu na przekazywanie napędu pod kątem prostym.
Seria reduktorów HS to idealne rozwiązanie w przypadku, kiedy zależy nam na wysokiej sprawności oraz żywotności przekładni. Wyróżnia ją zwarta budowa, wytrzymały korpus, duża gama przełożeń, wielkości i wersji mocowań.
Szeroka gama wielkości motoreduktorów pozawala dobrać optymalny napęd od małych aluminiowych przenoszących 70Nm do dużych żeliwnych radzących sobie z momentem 5000Nm.
Zakres przełożeń, jakie oferujemy w jednym korpusie, wynosi od 6 do 821. Większe przełożenia uzyskujemy łącząc dwie przekładnie.

KORPUSY PRZEKŁADNI STOŻKOWYCH

W ofercie posiadamy przekładnie w korpusach aluminiowych i żeliwnych, które są wykonane metodą wtrysku.
Korpusy aluminiowe są impregnowane próżniowo, dzięki czemu są wyjątkowo szczelne oraz nadają się do ewentualnego malowania.
Korpusy żeliwne są malowane standardowo na kolor z palety RAL7046
Użebrowanie wewnętrzne korpusów pozwala na przenoszenie dużych sił i momentów obrotowych. Użebrowanie zewnętrzne doskonale odprowadza ciepło, przez co reduktor nie przegrzewa się.

KOŁA ZĘBATE ŚRUBOWE W PRZEKŁADNIACH STOŻKOWYCH

Dzięki zębom śrubowym (skośnym) w stopniu walcowym i zębom łukowym w stopniu stożkowym (hipoidalnym), które po hartowaniu są szlifowane, przekładnia przenosi większe obciążenia niż klasyczna przekładnia zębata o zębach prostych oraz dodatkowo jest cichobieżna. Dzięki perfekcyjnie wykonanemu uzębieniu sprawność wynosi nawet 96%, co przekłada się na oszczędność energii.
Wiele firm produkcyjnych, aby stać się firmą bardziej przyjazną środowisku oraz dodatkowo zredukować zużycie energii ma wymogi aby tam, gdzie jest możliwość zastosowania przekładni walcowo-stożkowych zastępować nimi przekładnie ślimakowe, które mają niższą sprawność. Dla przykładu można porównać przekładnię ślimakową i walcowo-stożkową o przełożeniu 100. Ślimakowa posiada sprawność ok 60% a walcowo-stożkowa 96%. Łatwo zauważyć, że przy pracy ciągłej 3-zmianowej jest to znaczna oszczędność.

MONTAŻ PRZEKŁADNI STOŻKOWYCH

Warto wspomnieć o czterech wielkościach reduktorów HS:
– HS-423 i HS-424, które posiadają gabaryt i mocowanie identyczne jak przekładnia TM-110;
– HS-453 i HS-454, które posiadają gabaryt i mocowanie identyczne jak przekładnia TM-130.
Dzięki temu podmiana przekładni ślimakowych na wysoko sprawne przekładnie walcowo-stożkowe jest bardzo prosta i nie wymaga zmian w konstrukcji.
Do motoreduktorów najczęściej stosujemy silniki elektryczne prądu przemiennego mocowane kołnierzowo w standardzie IEC. Przekazanie momentu obrotowego może być za pomocą sprzęgła lub klasycznie – gdzie wał silnika suwliwie montuje się w tuleję wewnątrz przekładni. Wykonujemy również adaptery do połączenia silników serwo (kwadratowe), silników hydraulicznych (owalne), pneumatycznych i innych po wysłaniu rysunków. Do adapterów możemy stosować sprzęgła kłowe, które tłumią drgania oraz kompensują niewspółosiowości.
W przypadku napędu ręcznego lub poprzez napęd pasowy, łańcuchowy, zamiast standardowego przyłącza silnikowego montujemy wał pełny. Nie jest to wał montowany na „klej”, co zdarza się u niektórych producentów. Jest to wał monolityczny, ułożyskowany, zakończony zębnikiem. Nie ma więc możliwości jego wysunięcia co może być niebezpieczne dla człowieka lub szkodliwe dla maszyny.
Przekładnie walcowo-stożkowe mogą być zamienne mocowaniem dla przekładni innych producentów. Produkowane są z popularnymi średnicami tulei zdawczej oraz rozstawami otworów mocujących. Taka zamienność znalazła uznanie wśród firm świadczących usługi utrzymania ruchu, którzy potrzebują szybkiej podmiany reduktorów a producent oryginalnego napędu proponuje kilkutygodniowe terminy realizacji. Przekładnie są montowane w naszej firmie z dnia na dzień, a w przypadku awarii możemy wykonać przekładnie nawet od ręki. Dodatkowo nasza przekładnia w identycznym mocowaniu może przenosić większy moment nominalny niż wcześniej zastosowana, co jest doskonałym rozwiązaniem pozwalającym uniknąć w przyszłości awarii i przestojów. Nasze przekładnie łatwo zastosować również w nowych urządzeniach. Nie trzeba zmieniać mocowania w konstrukcji.
W serii HS, możemy wykonać również specjalne kołnierze mocowania wg przesłanych rysunków oraz wałki zdawcze jedno i dwustronne. Tam, gdzie przekładnia montowana jest na wał w maszynie, przeniesienie momentu obrotowego możemy zapewnić stosując wersję z tuleją z rozprężno-zaciskową. Wykonanie to pozwala na szybki demontaż napędu w przypadku serwisu. W przypadku montażu (powieszeniu) na wale maszyny polecamy dedykowane ramiona reakcyjne z wkładką poliamidową do odebrania stopnia swobody.

WYSOKA JAKOŚĆ ŁOŻYSK I USZCZELNIEŃ W PRZEKŁADNIACH STOŻKOWYCH

Stosujemy łożyska najwyżej klasy tak, aby zapewnić cichą i bezawaryjną pracę. Zakres przenoszonych obciążeń osiowych i promieniowych wałów zdawczych i napędowych ujęty jest w katalogu. W przypadku projektów, gdzie wymaga się od przekładni przeniesienia większych obciążeń, możemy zastosować łożyska wzmocnione.
Nasze przekładnie wyposażone są w uszczelnienia wysokiej klasy. Simmeringi posiadają dwie wargi: wewnętrzna zapobiega wydobywaniu się oleju, a zewnętrzna zapewnia ochronę przed pyłami. W przypadku występowania wysokich temperatur dostarczamy zamontowane uszczelnienia Viton posiadające lepsze parametry termiczne.
Uszczelnienia Vitonowe stosujemy również w wersjach przeciwwybuchowych. Przekładnie możemy dostosować i zapewnić wymagane certyfikaty dla strefy wybuchowej gazowej 1 (ATEX II2G) i 2 (ATEX II3G) oraz pyłowej 21(ATEX II2D) i 22(ATEX II3D).

DOBÓR OLEJU DO PRZEKŁADNI STOŻKOWYCH

W przypadku zakładów przetwórstwa spożywczego, gdzie wymogi sanitarne są podwyższone, jesteśmy w stanie zalać przekładnię olejem spożywczym posiadającym odpowiednie certyfikaty. Dodatkowo możemy wykonać wał zdawczy ze stali nierdzewnej. Jeśli wymogi są na najwyższym poziomie, zachęcamy do zapoznania się z przekładniami serii CGT, stworzonymi typowo do zakładów spożywczych, chemicznych.
Prawidłową pracę przekładni w niskich temperaturach zapewnia zastosowanie specjalnego oleju.

Nasze motoreduktory pracują na całym świecie. Zyskały swoją popularność ze względu na bezawaryjność, atrakcyjną cenę, szybkie terminy dostaw oraz dostępność części zamiennych.

KONTAKT

Oddział w Warszawie tel: (22) 632-24-45
Oddział w Łomiankach tel: (22) 751-99-39
kacperek@kacperek.pl

Dział handlowy pracuje w godzinach 7.00-15.30.

Możliwy jest odbiór zamówień z oddziału w Łomiankach poza godzinami pracy działu handlowego po uprzednim uzgodnieniu z handlowcem prowadzącym zamówienie. Brak wcześniejszego uzgodnienia może spowodować, że towar nie będzie przygotowany do odbioru.

Formularz zgłaszania nieprawidłowości

DOŁĄCZ DO NAS

© 2018 Kacperek | All rights reserved. | Wykonanie: Goldkey
TOP