HR – przekładnie walcowe płaskie

Wyświetlanie wszystkich 5 wyników

INFORMACJE OGÓLNE
Przekładnie serii HR to motoreduktory zębate, walcowe, potocznie nazywane również płaskimi, równoległymi, ze względu na przekazywanie napędu na równoległą oś zdawczą. Koła zębate zostały w niej ułożone w taki sposób, aby otrzymać możliwie płaską przekładnię. Dzięki temu przekładnia HR może być stosowana w aplikacjach wymagających oszczędności liniowej miejsca jak np. montaż na wał przenośnika taśmowego z silnikiem zamontowanym pod taśmą.
Serię reduktorów HR wyróżnia zwarta, płaska budowa, wytrzymały korpus, duża gama przełożeń. Przekładnie zębate HR w pełni nawrotne.
Szeroka gama wielkości motoreduktorów pozawala dobrać optymalny napęd od małych aluminiowych przenoszących 70Nm do dużych żeliwnych radzących sobie z momentem 2200Nm.
Zakres przełożeń, jakie oferujemy w jednym korpusie, wynosi od 2,6 do 680. Większe przełożenia uzyskujemy łącząc dwie przekładnie.

KORPUS
W ofercie posiadamy przekładnie w korpusach aluminiowych i żeliwnych, które są wykonane metodą wtrysku.
Korpusy aluminiowe są impregnowane próżniowo, dzięki czemu są wyjątkowo szczelne oraz nadają się do ewentualnego malowania.
Korpusy żeliwne są malowane standardowo na kolor z palety RAL7046.
Użebrowanie wewnętrzne korpusów pozwala na przenoszenie dużych sił i momentów obrotowych. Użebrowanie zewnętrzne doskonale odprowadza ciepło przez co reduktor nie przegrzewa się.

UZĘBIENIE
Dzięki zębom śrubowym (skośnym), które po hartowaniu są szlifowane, przekładnia przenosi większe obciążenia niż klasyczna przekładnia zębata o zębach prostych oraz dodatkowo jest cichobieżna. Dzięki perfekcyjnie wykonanemu uzębieniu sprawność wynosi nawet 98%, co przekłada się na oszczędność energii.

UNIWERSALNE MOCOWANIE
Do motoreduktorów najczęściej stosujemy silniki elektryczne prądu przemiennego mocowane kołnierzowo w standardzie IEC. Przekazanie momentu obrotowego może być za pomocą sprzęgła lub klasycznie – gdzie wał silnika suwliwie montuje się w tuleję wewnątrz przekładni. Wykonujemy również adaptery do połączenia silników serwo (kwadratowe), silników hydraulicznych (owalne), pneumatycznych i innych po wysłaniu rysunków. Do adapterów możemy stosować sprzęgła kłowe, które tłumią drgania oraz kompensują niewspółosiowości.
W przypadku napędu ręcznego lub poprzez napęd pasowy, łańcuchowy, zamiast standardowego przyłącza silnikowego montujemy wał pełny. Nie jest to wał montowany na „klej”, co zdarza się u niektórych producentów. Jest to wał monolityczny, ułożyskowany, zakończony zębnikiem. Nie ma więc możliwości jego wysunięcia co może być niebezpieczne dla człowieka lub szkodliwe dla maszyny.
Przekładnie serii HR są w pewnych wielkościach zamienne mocowaniem do reduktorów innych producentów. Takie rozwiązanie znalazło uznanie wśród firm świadczących usługi utrzymania ruchu, którzy potrzebują szybkiej podmiany reduktorów a producent oryginalnego napędu proponuje kilkutygodniowe terminy realizacji. Przekładnie są montowane w naszej firmie z dnia na dzień, a w przypadku awarii możemy wykonać przekładnie nawet od ręki. Dodatkowo nasza przekładnia w identycznym mocowaniu może przenosić większy moment nominalny niż wcześniej zastosowana, co jest doskonałym rozwiązaniem pozwalającym uniknąć w przyszłości awarii i przestojów. Nasze przekładnie łatwo zastosować również w nowych urządzeniach. Nie trzeba zmieniać mocowania w konstrukcji.
W serii reduktorów HR, możemy wykonać również specjalne kołnierze mocowania oraz wały zdawcze wg przesłanych rysunków.

ŁOŻYSKA
Stosujemy łożyska najwyżej klasy, tak aby zapewnić cichą i bezawaryjną pracę. Zakres przenoszonych obciążeń osiowych i promieniowych wałów zdawczych i napędowych ujęty jest w katalogu. W przypadku projektów, gdzie wymaga się od przekładni przeniesienia większych obciążeń, możemy zastosować łożyska wzmocnione. W przypadku zastosowania przekładni do mieszadeł lub ekstruderów możemy wykonać dodatkowe bloki łożyskujące, przenoszące duże obciążenia osiowe.

USZCZELNIENIA
Nasze przekładnie wyposażone są w uszczelnienia wysokiej klasy. Simmeringi posiadają dwie wargi: wewnętrzna zapobiega wydobywaniu się oleju, a zewnętrzna zapewnia ochronę przed pyłami. W przypadku występowania wysokich temperatur dostarczamy zamontowane uszczelnienia Viton posiadające lepsze parametry termiczne.
Uszczelnienia Vitonowe stosujemy również w wersjach przeciwwybuchowych. Przekładnie możemy dostosować i zapewnić wymagane certyfikaty dla strefy wybuchowej gazowej 1 (ATEX II2G) i 2 (ATEX II3G) oraz pyłowej 21(ATEX II2D) i 22(ATEX II3D).

OLEJ
W przypadku zakładów przetwórstwa spożywczego, gdzie wymogi sanitarne są podwyższone, jesteśmy w stanie zalać przekładnię olejem spożywczym posiadającym odpowiednie certyfikaty. Dodatkowo możemy wykonać wał zdawczy ze stali nierdzewnej.
Jeśli wymogi są na najwyższym poziomie, zachęcamy do zapoznania się z przekładniami serii CGT, stworzonymi typowo do zakładów spożywczych, chemicznych.
Prawidłową pracę przekładni w niskich temperaturach zapewnia zastosowanie specjalnego oleju.

Nasze motoreduktory pracują na całym świecie. Zyskały swoją popularność ze względu na bezawaryjność, atrakcyjną cenę, szybkie terminy dostaw oraz dostępność części zamiennych.

KONTAKT

Oddział w Warszawie tel: (22) 632-24-45
Oddział w Łomiankach tel: (22) 751-99-39
kacperek@kacperek.pl

Dział handlowy pracuje w godzinach 7.00-15.30.

Możliwy jest odbiór zamówień z oddziału w Łomiankach poza godzinami pracy działu handlowego po uprzednim uzgodnieniu z handlowcem prowadzącym zamówienie. Brak wcześniejszego uzgodnienia może spowodować, że towar nie będzie przygotowany do odbioru.

Formularz zgłaszania nieprawidłowości

DOŁĄCZ DO NAS

© 2018 Kacperek | All rights reserved. | Wykonanie: Goldkey
TOP