Opis
Świadczymy usługi obróbki wałów (napędowych i zdawczych). Na podstawie dokumentacji technicznej bądź dostarczonego wzorca możemy wykonać wały o różnych wymiarach jak i kształcie z dowolnych materiałów. Posiadamy możliwość wykonywania wałów uzębionych, z rowkami wpustowymi, wieloklinem, z czopami o przekrojach prostokątnych itp.
Wały jednostronne i dwustronne do wszystkich przekładni z naszej oferty są dostępne z magazynu.
Wały ślimakowe – ślimaki
Ślimak jest to element napędowy przekładni ślimakowej mający charakter śruby modułowej jednozwojnej bądź wielozwojnej, którego podziałka osiowa jest proporcjonalna do liczby π oraz modułu osiowego ślimaka. Ślimaki wykonywane są najczęściej ze stali chromowej do obróbki cieplnej 40H, stali stopowej do nawęglania 16HG jak również stali konstrukcyjnej niskowęglowej C45.
W swojej ofercie posiadamy różne wersje ślimaków, z których można wyróżnić:
– z otworem silnikowym;
– ślimak dwustronny z otworami silnikowymi;
– WBS – ślimak zakończony czopem napędowym;
– z otworem + WBS – z jednej strony ślimaka znajduje się otwór, zaś z drugiej czop napędowy;
– WBS2 – ślimak dwustronny z czopami napędowymi.
Na zapytanie wykonujemy ślimaki:
– o dowolnym ukształtowaniu czopów;
– wg dostarczonej dokumentacji technicznej;
– na podstawie pomiarów dostarczonego ślimaka;
– z prawym/lewym pochyleniem zarysu gwintu;
– wielozwojne (2, 3, 4, 6-wchodowe);
– o zębach szlifowanych.
JAK POLICZYĆ ILOŚĆ ZWOJÓW ŚLIMAKA
Krotność ślimaka to ilość początków linii śrubowej gwintu w dowolnym przekroju prostopadłym do osi śruby. Prościej: jest to ilość ostrych wcięć na ślimaku (miejsca na rys zaznaczone okręgiem). Krotność przedstawiona jest na rysunku poniżej gdzie każdy zwój gwintu zaznaczony jest innym kolorem.
Jeśli krotność zostanie zidentyfikowana, wówczas przełożenie liczy się ze wzoru i = z2 / z1, gdzie z2 – ilość zębów ślimacznicy, z1 – krotność ślimaka.